Hírek, blog


Facebook EventsA facebook események létjogosultságához a facebook első magyarországi éveiben kétség sem férhetett. Egészen addig elképzelhetetlen felületet biztosított a programszervezőknek, ahol egy adott rendezvénnyel kapcsolatban minden információ egy helyen összefoglalható volt, közvetlen meghívásra adott lehetőséget, a vendégek beszélgethettek egymással és mindezen felül a facebook esemény funkció népszerű is volt.

 

 

Áldásból átok...

A facebook eseményeket még ma is előszeretettel alkalmazzák a programszervezők, azonban hatékonysága már messze nem a régi. Egy átlag facebook felhasználó napi 2-10 eseménymeghívót kap, attól függően hány ismerőse van és azok az ismerősök milyen összetételű emberekből állnak. Ez a sok meghívó korunk spamje. Egy ideig érdekes volt, mára azonban leginkább bosszantó. Bár a facebook folyamatosan igyekszik a felhasználói élményt javítani, de nem talált még mindenki számára elfogadható és megnyugtató megoldást. (Pl. lehetőséget ad a résztvevők számának elrejtésére, de az mobil alkalmazásokon továbbra is látható.)

 

IT szakemberekből promoterek...

esemeny irrealis
Szerte a világban (itthon is) vannak informatikusokból csoportok, akik a facebook eseményekre specializálódtak. Több százezer, vagy akár millió meghívót is képesek kiküldeni egyetlen rendezvény facebook eseményére, amit ha szolgáltatásként kínálnak a klubtulajdonosok "jó reklám" címszó alatt jó esetben meg is vásárolnak, mivel a nagy számok törvénye alapján ha sok a meghívott, sok a visszaigazolt is. Módszerük azonban mégis hatékony, hiszen egy átlag felhasználó csak annyit lát, hogy "3500-an visszaigzolták, ez biztos jó buli lesz". Azt már kevesen vezetik le, hogy ehhez a számhoz kb 350-400.000 db meghívót kell kiküldeni. Ha arányszámot nézünk az eredmény még kétségbeejtőbb 100 emberből 1 aki visszaigazolja online részvételét.(Ez pedig nem jelenti azt, hogy valójában el is megy a rendezvényre.)

 

Mit tehet a programszervező?

  • Alkalmazza az eseményt a korábban jól bevált módszer szerint. Fizetett kampányt épít az eseményre, meghívók ezreit küldi ki több alias név alól és persze minden eseménynél látható a létszám. Ez talán még egy laikus számára is világosan látszik: őrült nagy meló. Több tízezer meghívót kell kiküldeni 300 visszaigazoláshoz, ami elég aránytalan ráadásul semmit nem jelent. Ugyanis semmi garancia arra, hogy az említett 300 fő valóban el is jön a rendezvényre. Mindössze annyit jelent ez, hogy a 300 fő visszaigazolt résztvevő tud a rendezvényről és szimpatizál vele. Ezt még a rendezvény szervező nem tudja pénzre váltani, ebből még nem lehet kifizetni reggel a rezsit, a pultoslányokat stb. Mindezen felül könnyen előfordulhat, hogy bár az esemény vonzó lenne a közönség számára, de valahogy a visszaigazolgatások nem indulnak be és ez miatt ott éktelenkedik egy 30-40 fős visszaigazolás ami a szervezők rémálma és a negatív reklámok koronázatlan királya is egyben. Több tucat rendezvényről van tudomásunk, amely a komoly műsorok ellenére azért bukott meg, mert a facebook eseményt a rendezők elhanyagolták.

  • Alkalmazza az eseményt, de nem fektet rá hangsúlyt. Kiküld néhány meghívót (újabban egy profilról már csak 500 db-ot lehet), elrejti a résztvevők létszámát és bizakodik. Első hallásra elég "langyosvíz" hozzállást sejtet, de ha közelebbről megvizsgáljuk ezt a módszert rá kell jönnünk vannak azért előnyei. Ha az a profilonként 500 meghívó jó helyre megy (pl. törzsközönség) akkor igen hatékony tud lenni még mindig a facebook ezen szolgáltatása. További előnye, hogy az eseményünk megjelenik a facebook rendezvénynaptárában egyaránt amit viszonylag sokan figyelnek.

  • Elhatárolódik a rendszertől. A rendezvényhez nem készít facebook eseményt, nem küld ki meghívókat, nem költ résztvevői számot növelő kampányra stb., hanem magára a programra fókuszál. Általában ezek a rendezvényszervezők jól kiépített saját online csatornákkal rendelkeznek (pl. weboldal), ahová össze tudják gyűjteni és tájékoztatni a potenciális résztvevőket a közösségi oldalakról akár fizetett hirdetés útján. Ez egy nagyon "hardcore" módszer, viszont ha a közönség elfogadja és megszokja akár hétről-hétre úgy ez hatékonyságában mindent visz.

Mihez fogunk kezdeni?

 Könnyebb lenne azzal kezdeni, mihez nem fogunk kezdeni. Egészen biztosan nem fogunk nyílt eseményeket készíteni hétről-hétre. A célunk nem egy facebook esemény visszaigazolások számának növelése, hanem a közönség tájékoztatása. Abban bízunk programkínálatunk elegendő befolyásoló tényező lesz majd. Ennek fényében Retro2 2015-2016-os szezonjában egy köztes megoldást választottunk vendégeink online tájékoztatására az alábbi összetétel szerint:

  • Weboldal - Minden információ legfőbb gyűjtőhelye, legyen az programajánló, partyfotó, friss hír közlemény...
  • Facebook események - Nem határolódunk el a készítésétől, azonban kizárólag a kiemelt rendezvényekre készítünk facebook eseményt.
  • Közösségi oldalak - Friss posztok, fizetett hirdetések főként a Retro2 facebook oldalán és az újonnan indult instagram oldalon

 

Fogok még hírlevelet kapni?

 Korábban bevett módszer volt a Retro2 hírlevele is. A dolog achilles-sarka csak az volt, hogy a hírlevélre a vendégek nem önszántukból iratkoztak fel, hanem ez volt a feltétele a partyfotók megtekintésének. Az új szezontól kezdődően ezt teljesen eltöröltük. Képeinket bárki regisztráció nélkül is megtekintheti. A friss email címeket így erőszakosan már nem gyűjtünk, ami miatt a hírlevél küldő rendszer hamarosan, mint egy régóta ostromlott vár összedől. Talán még pár alkalommal küldünk ki tömeges levelet, de inkább a közösségi és webes kommunikácira kívánjuk a hangsúlyt fektetni a jövőben. Aki naprakész szeretne maradni kérhet értesítéseket facebook oldalunk friss posztjairól, de akár RSS csatornánkra is feliratkozhat. Önként.



Retro2 a facebookon

Következő buli

icon r2

S5 Box

Login

Regisztráció

You need to enable user registration from User Manager/Options in the backend of Joomla before this module will activate.